vrijdag 14 september 2007

Blue mountain

Vandaag zijn we naar de Jenolan caves geweest en hebben veel van de Blue Mountains gezien.
We stonden om half 7 's morgens op en moesten anderhalf uur rijden voor we er waren.
We hebben twee grotten gezien: De Tempel of Baal en de Chifley.
Beide waren schitterend. De tempel of Baal was een grot met heel veel kristal. Echt super.
De andere grot was ook erg mooi en was de eerste grot in de wereld die verlicht werd.
Erg apart.
Na de grotten tocht zijn we terug gereden naar Katoomba.
Daar kon je een deel van de Blue Mountains bekijken.
Je kon met de Skyway langs een mooie waterval en je kon de 'Three sisters' zien.
De Skyway is een kabelbaan met een dichte ruimte die je van de ene kant van de rots naar de andere kant bracht.
In het midden had je een glazen vloer waardoor je kon kijken naar beneden.
Vond ik (debbie) eerst wel eng, maar ook ik heb er opgestaan.
De 'Three sisters' is een rotsformatie aan de rand van de vallei. Grappig om te zien.
Daarna zijn we met een treintje naar beneden gegaan.
Alleen was dat bijna 90 graden naar beneden. Echt zo stoer.
Beneden hebben we wat natuur schoon mogen bekijken. Ook leuk natuurlijk.
We zijn met een de Cableway weer omhoog gegaan. Dat is gewoon zo'n skie bakje die je mee omhoog neemt.
Daarna zijn we terug gereden naar huis (18:00) en zitten nu lekker met een biertje op de bank.
Dadelijk gaan we bij een Indiaas restaurant eten. We zijn benieuwd....

3 opmerkingen:

Anoniem zei

hoi,

Heb je net nog gesproken, maar wat een verhaal ben blij dat ik weer wat kan intikken. Lijkt me allemaal heel leuk daar wij moeten er ook maar eens over denken, maar ja dat bedrijf he.Nou geniet maar weer verder en tot het volgende verhaal. Kus Mam

Anoniem zei

Eng he die glazen bodem je begrijpt wel dat ik dat ik dat niks vond verder ben je nog met de mono rail meegeweest die is eerst gebruikt op een tentoon stelling die was zo groot dat hij erin rond kon rijden verder is er zat te zien nu nog veel plezier en goeten Oma

Unknown zei

hallo!

Ik ben weer terug in NL, maar wat een verhalen moet ik terug lezen zeg hihihihi.
Ga ik nu al jullie spannende down under verhalen lezen :D

snel meer van mijn gespam :)